Montag, 14. Dezember 2009

Adieu

Finally, a really "good" bye.
I've been working for a company where things often end abruptly. I'm accustomed to endings, but these have been harsh, fraught with conflict and unease. "Sometimes you have to take it as it comes," the boss of the company says. And she's right. I get too cushy in my expectation of a predictable life.

Today I ended three classes I've had for over a year. I could probably train them indefinitely. But it wouldn't be right. I have given my best, done what I needed to do. It wasn't just English training. It's about experiencing other people, their stories, their dreams, becoming a thread in their lives for a while. These groups have been a rewarding part of mine. They've made every Monday morning for the past year worthwhile.

Thanks to: Simon, Alide, Jan, Krischan, Nicole, Anja, Mirco, Fabian, Marcel, Niklas, Juliane, Irina, Janine, Jana, Janne, Anika, Nicole, Oliver, Julian, Janina, Julian, Lina, Alex, Frederike, Sandra, Sebastian and Svea, as well as anyone whose name I've forgotten.

Heute unterrichte ich an einer bestimmten Firma zum vorerst letzten Mal. Ich verlasse den Job nicht weil er schlecht ist. Im Gegenteil, alles läuft gerade ganz gut. Eine gute Zeit, die Sache zu beenden. Ich habe das erreicht, wozu ich dort hingegangen bin. Ich liebe die Schweizer Art, Adieu zu sagen. Natürlich ist es Französicher Herkunft, aber die Schweizer sprechen es viel süsser aus: "Addi" sowie sie "Salli" am Anfang einer Begegnung sagen. Auf jeden Fall sicherer als Auf Wiedersehen. Wer weiß, ob wir uns jemals wiedersehen? Aber die anderen in die Hände Gottes übergeben (a Dieu), das finde ich schön.